Ile kosztuje wymiana rozrządu i sprzęgła?

Ile kosztuje wymiana rozrządu i sprzęgła?

Samochód to rzecz, bez której nie wyobrażamy sobie życia, zwłaszcza gdy codziennie dojeżdżamy do pracy i zawozimy dzieci do szkoły. Ale jak każdy sprzęt, również samochód pod wpływem eksploatacji z czasem się zużywa i wymaga przeglądu. Pewne elementy wyposażenia, takie jak rozrząd czy sprzęgło, wymagają nie tylko sprawdzenia, ale regularnej wymiany. Na jakie koszty musimy się przygotować?

Wymiana sprzęgła – ile kosztuje?

Sprzęgło to niezwykle ważny element wyposażenia samochodu. Ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy i zgodnie z zaleceniami producentów wymaga wymiany po 100 – 200 tysiącach przejechanych kilometrów. I nie jest to sugestia. To wymóg, nawet jeśli nam wydaje się, iż sprzęgło jeszcze dobrze działa. Sprzęgło należy bezwzględnie wymienić także wtedy, gdy podczas jego pracy usłyszymy niepokojące stuki i szumy, zwiastujące awarię. Niestety, wymiana sprzęgła to zadanie wymagające od mechanika sporo wysiłku czasu i umiejętności. Z tego względu usługa ta nie należy do najtańszych.

Starsze samochody wyposażone w prostsze mechanizmy można naprawić za około 500 złotych za części i drugie tyle za robociznę. W przypadku nowych modeli, gdzie sprzęgło posiada bardziej skomplikowaną budowę (popularna dwumasa), cena wzrośnie nawet do kilku tysięcy złotych. Zestaw kompletu sprzęgła może kosztować od 500 złotych do około 3000 złotych. Praca fachowca będzie nas kosztować jakieś 500 złotych w przypadku standardowej budowy sprzęgła.

Ile kosztuje wymiana rozrządu?

Wymiana rozrządu to koleina istotna naprawa w ramach okresowego serwisu naszego pojazdu. Może chodzić o wymianę całego rozrządu lub jakiejś jego części, najczęściej paska. O tym, czy należy wymienić rozrząd decyduje przebieg pojazdu, jego wiek lub to, czy stał długo nieużytkowany. Dlatego przy zakupie samochodu używanego warto profilaktycznie sprawdzić stan rozrządu i go wymienić. Sam pasek rozrządu nie kosztuje wiele, w zależności od modelu auta może to być koszt od 50 do 250 złotych, nie licząc robocizny.

I podobnie jak w wypadku sprzęgła, w starszych modelach wymiana rozrządu lub paska jest prostsza, zatem i cena za usługę będzie niższa. Robocizna w takim przypadku będzie wynosić jakieś 150 złotych, podczas gdy w nowszych modelach – 300 do 500 złotych, a w szczególnych wypadkach nawet i 1000 złotych.

Podobało się? Pokaż znajomym
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments