Ważna rola projektowania w produktach Blockchain
Kiedy mówimy o projektowaniu w kontekście blockchain, mamy na myśli projektowanie UX, projektowanie produktów, a także branding, które uważamy za kluczowe elementy sukcesu produktu opartego na blockchain. Niestety zauważyliśmy, że projektowanie jest często traktowane jako najmniej istotny element w tworzeniu produktów blockchain. Właściciele produktów później ponoszą tego konsekwencje.
W tym artykule przybliżymy wyzwania dobrego UX Blockchain Design.
1. Żargon w blockchain
Przy globalnym wzroście wykorzystania technologii blockchain istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziesz chciał rozszerzyć swój rynek i dotrzeć do tych użytkowników, którzy dopiero zaczynają parać się branżą. Oto Twoja szansa, aby przemówić do nich dzięki świetnemu UX – zarówno jeśli chodzi o projektowanie cyfrowe i nawigację, jak i poprzez dobór odpowiednich słów. Innymi słowy, zamiast mówić o „smart contracts”, lepiej wyjaśnić, że użytkownik otrzyma płatność automatycznie i natychmiast.
2. Proces wdrażania klientów do portfeli, dAaps i rynków
Proces wdrażania użytkowników (client onboarding) w usługach i produktach opartych o blockchain jest kluczowe. Z jednej strony, należy zadbać o bezpieczeństwo (identyfikacja beneficjentów), a z drugiej zbyt wiele kroków w procesie onboardingu może zniechęcić użytkowników.
Na co zwrócić uwagę w procesie wdrażania blockchain dla portfela, DApp lub marketplace?
- Postaraj się, aby ścieżka rejestracji/logowania była jak najkrótsza,
- Wyjaśnij każdy krok, przez który użytkownik przechodzi,
- Nie przedstawiaj zbyt wielu wyborów na raz,
- Używaj terminologii odpowiedniej dla odbiorców.
3. Budowanie zaufania i jasności
Rynek blockchain jest niełatwy, więc przede wszystkim należy stworzyć zaufanie. Jak? Cały interfejs Twojej witryny lub aplikacji powinien być zbliżony do produktów bankowych.To tworzy w naturalny sposób wiarygodność. Ponadto, projektując swoje usługi, kieruj się prostotą. Tak samo jak w innych branżach, dobry UX design w blockchain to łatwe do zrozumienia przekazy.
Zobacz też: Wszystko o NFC
4. Zwiększenie szybkości transakcji
Twoi klienci oczekują, że transakcje będą szybkie, bo są do tego przyzwyczajeni. Przykładowo, Visa wykonuje średnio około 1700 transakcji na sekundę, w porównaniu do zaledwie 4,6 transakcji na sekundę dla Bitcoina. Ważne jest, aby poinformować użytkowników, że oczekiwanie jest normalne. Przydatne jest np. dodanie paska postępu
5. Brand design – jak wyróżnić się z tłumu?
Dobra reputacja Twojej marki opiera się na wyróżniającym się designie. Przy rosnącej ilości produktów opartych na blockchain, natychmiastowa rozpoznawalność odgrywa szczególną rolę. Oryginalny design to must-have. Co więcej? Używaj grafik, aby wyjaśniać złożone koncepcje. Zdecyduj się na odpowiednią wizualną reprezentację marki, która wspiera budowanie zaufania. I nie zapomnij, że poprzez Twój design możesz opowiedzieć historię swojego brandu i wzbudzić emocje, dzięki którym klienci pozostaną z Tobą na dłużej!
Doskonalenie designu produktów opartych na blockchain może zmienić los Twojej firmy.
Zajrzyj na nasze projekty na Dribble i Behance. A jeśli szukasz porady projektowej dla swojego produktu blockchain, skontaktuj się ze mną, aby uzyskać bezpłatną konsultację: edgar.czop@10clouds.com lub zadzwoń pod numer +48 530242971.
Materiał Partnera