Przyszłość biznesu: korzyści z wdrożenia sztucznej inteligencji w firmie

Przyszłość biznesu: korzyści z wdrożenia sztucznej inteligencji w firmie

Sztuczna inteligencja staje się nieodłącznym elementem naszej codzienności, otwierając nam drzwi do niezliczonych możliwości. Obejmują one nie tylko optymalizację procesów biznesowych, ale również radykalną transformację całych sektorów gospodarki. Według badań IFS nawet 90% przedsiębiorców zamierza w przyszłości zainwestować we wdrożenia AI, w tym artykule sprawdzimy, jakie zastosowania tej technologii mogą przynieść największe korzyści.

Optymalizacja i automatyzacja procesów biznesowych

Wprowadzenie technologii AI pozwala na automatyzację powtarzalnych czynności, co przekłada się na większą efektywność i redukcję błędów ludzkich. 

Przykładem takiego wdrożenia jest system kontroli jakości w firmie Bunge, wdrożony przez specjalistów z Solwitu. Bunge jest jednym z największych w Europie Środkowej przetwórcą nasion oleistych i producentem tłuszczów roślinnych. Dzięki wdrożeniu wizyjnego systemu do kontroli (eng. computer vision)  firma wykorzystuje AI do weryfikacji zgodności etykiet z zatwierdzonymi wzorcami.. Rozwiązanie LabelScan pozwoliło na automatyzację procesu weryfikacji etykietowania oraz znaczną poprawę jego efektywności. 

Lepsza interakcja z klientem

W systemach CRM sztuczna inteligencja może ulepszać treść materiałów marketingowych, pomagać w opracowywaniu pomysłów na bloga i nie tylko. Analiza danych AI może pomóc handlowcom oraz specjalistom odkryć rodzaj treści, jakie chcą otrzymywać odbiorcy, dzięki czemu komunikat płynący z firmy będzie lepiej dostosowany do grupy docelowej. Poza tym pomoże w generowaniu raportów, przetwarzaniu statystyk czy czyszczeniu bazy danych.

Już teraz możemy znaleźć na rynku CRM-y, które korzystają z tych rozwiązań, a są to m.in.:

  • Hubspot – Chatspot,
  • Zoho – Zia,
  • Salesforce – Einstein GPT,
  • Pipedrive – Sales Assistant,
  • Freshworks – Freddy AI.

Wsparcie w podejmowaniu decyzji biznesowych

Firma doradcza PwC w 2018 r. oszacowała, że na skutek rozwoju technologii sztucznej

inteligencji do 2030 roku globalne PKB może wzrosnąć nawet do 14%.

Zmiana ta będzie rezultatem szeregu ulepszeń i optymalizacji przede wszystkim w zakresie automatyzacji procesów biznesowych, szczególnie rutynowych i powtarzalnych zadań, o których wspominaliśmy powyżej.

Nie możemy jednak zapomnieć, że dzięki AI możliwe jest analizowanie ogromnych ilości danych w krótkim czasie i generowanie wartościowych informacji biznesowych, możliwych do wykorzystania w kształtowaniu strategii biznesowej, marketingu czy sprzedaży, a to może pomóc menedżerom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji.

Innowacja w tworzeniu treści

Generatywna AI, korzystając z zaawansowanych algorytmów, jest w stanie tworzyć treść, która nie tylko jest gramatycznie poprawna, ale także jest dostosowana do konkretnego odbiorcy. Dzięki temu firmy mogą lepiej dostosowywać swoje komunikaty do indywidualnych potrzeb klientów. 

Dzięki wykorzystaniu uczenia maszynowego wiadomości generowane przez obecnych klientów, takie jak e-maile czy transkrypcje rozmów telefonicznych, mogą być przetworzone przez algorytm, który następnie wykorzysta je, aby lepiej odpowiadać na potencjalne pytania przyszłych klientów.

Już teraz są też na rynku dostępne rozwiązania, które umożliwiają choćby stworzenie newslettera, który jest automatycznie dostosowywany do zainteresowań i historii zakupów danego klienta.

Zwiększenie rentowności i redukcja kosztów

Wprowadzenie SI do systemów firmowych może prowadzić do znaczących oszczędności poprzez usprawnienie procesów, redukcję błędów i zwiększenie efektywności działań. 

Zastosowanie sztucznej inteligencji w sektorze finansowym prowadzi do poprawy wydajności, redukcji kosztów, wzrostu jakości oraz wzrostu poziomu zadowolenia klienta. 

Automatyzacja zadań, takich jak odpowiedzi na często zadawane pytania, briefing, a nawet przygotowanie i podpisanie umów, może prowadzić do wyeliminowania ryzyka błędów ludzkich i wzrostu wydajności.

Skorzystaj z rozwiązań AI ze sprawdzonym partnerem technologicznym 

Wdrożenie sztucznej inteligencji w firmie nie jest jedynie inwestycją finansową, ale przede wszystkim strategiczną, która może przynieść znaczące korzyści w dłuższej perspektywie.

Jeśli szukasz sprawdzonego partnera technologicznego, który pomoże Ci wdrożyć AI i pokaże jak wykorzystać jej potencjał do generowania wyższych przychodów w Twojej firmie  – umów się na bezpłatną konsultację z ekspertami Solwitu!

Materiał Sponsorowany